Uitgeverij

Stichting De Plantage werd in 1988 opgericht om de uitgave mogelijk te maken van het boekje Een straatje om in Wittevrouwen. Hoewel de oorspronkelijke doelstelling van de stichting was om jaarlijks in Utrecht een algemene culturele activiteit te organiseren, leidde het enorme succes van het boekje als vanzelf tot volgende boekpublicaties. Na boeken over Tuindorp, Wijk C, het gebied langs de Vaartse Rijn en de pandhof van de Dom bleek Stichting De Plantage zich te ontwikkelen tot de Utrechtse stadsuitgeverij. Na drieëndertig jaar heeft de Plantage meer dan zestig boeken, twee series ansichtkaarten en vijf stadsposters uitgegeven, nagenoeg allemaal met een Utrechts onderwerp: meestal op het gebied van de stadsgeschiedenis, soms meer toeristisch van aard, en een enkele keer poëtisch getint.

De boeken zijn doorgaans in voorraad bij goede Utrechtse boekhandels. Ook kun u online bestellen via deze website of via contact@stichtingdeplantage.nl.

Heeft u zelf een leuk idee voor een boek over Utrecht dat bij het fonds van Stichting De Plantage past, neem dan vrijblijvend contact met ons op.